Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021

Απολογισμός δραστηριοτήτων σχολικής χρονιάς 2020 - 2021

 Έκθεση πεπραγμένων σχολικού έτους 2020 -2021

Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών

Πρασόπουλος Δημήτριος

Δράση 1 :  Ιούλιος 2020 – Ιούνιος 2021: “Ιστοσελίδα SNAC -Σαπών” (εκτός διδακτικών ωρών) 

Συνεχής ενημέρωση της ιστοσελίδας με νέα άρθρα και έρευνες σεισμών, που κατασκευάσθηκε για το πρόγραμμα SNAC –School Newtork Alerts Citizens https://snacsapon.blogspot.com/

Δράση 2 :  Ιούλιος 2020 – Αύγουστος 2020 :  « SNAC-Καλοκαιρινή Ερευνητική Σεισμολογία, 2020» (εκτός διδακτικών ωρών) 

Εθελοντικό πρόγραμμα με την συμμετοχή  4 μαθητών του Γυμνασίου ΔΕ Σαπών. Οι συναντήσεις γίνονταν μέσω webex . Διάρκεια πάνω από 15 ώρες. Η ομάδα εργάσθηκε στα εξής  : 

Project 1a : « Έρευνα  κυματομορφών από Σχολικό Σεισμογράφο SNAC» , συνέχεια της περσινής περιόδου, Πρασόπουλος Δημήτριος με ομάδα 4 μαθητών

Project 2 : «Μελέτη σεισμικότητας περιοχής Θράκης - Ενέργεια σεισμού» Πρασόπουλος Δημήτριος και μαθήτρια Μ.Τ.Ε.-Β2

Project 3 : «Μελέτη ταχυτήτων σεισμικών κυμάτων P και S»: Πρασόπουλος Δημήτριος και μαθητής  Ε.Σ. - Γ2

Δράση 3 : Από 12 -17/07/2020 : Διαδικτυακό σεμινάριο «Τα σχολεία μελετούν τους σεισμούς» (εκτός διδακτικών ωρών) 

11 ώρες με workshops και εργασίες, 25 συμμετοχές σχολείων και καθηγητών από όλη την Ελλάδα. 

Οργάνωση  : Γεωδυναμικό Ινστιτούτο - Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Ελληνογερμανική Αγωγή και ο Οργανισμός Ανοικτών Τεχνολογιών (Εθνικό Σημείο Επαφής του Προγράμματος Scientix) σε συνεργασία με την ελληνική κοινότητα eTwinning και την ελληνική κοινότητα Scientix)

http://esia.ea.gr/training/to-sxoliko-dyktio-seismografon/?fbclid=IwAR2i6QwTTNnC5rvI_HEr8GwbXCLFrAnHiY1xrzPDNZg0Ue4atUOG-1wgRjk

Παρουσιάστηκε από την πλευρά μας η εργασία : «Μελέτη ταχυτήτων σεισμικών κυμάτων P και S»: Πρασόπουλος Δημήτριος και μαθητής Ε.Σ. - Γ2 - Γυμνάσιο Σαπών

Δράση 4 :  Παρασκευή 23/10/20 : Ζωντανή σύνδεση με το Αστεροσκοπείο Σκίνακα (Κρήτη)

(εκτός διδακτικών ωρών) 

Συμμετοχή 10 σχολείων, 8 μαθητών του Γυμνασίου Σαπών. Διάρκεια 2 ώρες. Ξενάγηση στο αστεροσκοπείο, παρουσίαση αστρονομικών φωτογραφιών, περιγραφή λειτουργίας τηλεσκοπίων. Συμμετείχαν 8 μαθητές του Γυμνασίου Σαπών. Οργάνωση Αστεροσκοπείο Σκίνακα, Ελληνογερμανική Αγωγή, SPACE EU https://gymsaponscience.blogspot.com/2021/06/23-2020-10.html


Δράση 5 : 10/3/21 και 11/3/21 : «Υπολογισμός της επιτάχυνσης της βαρύτητας g» (εντός διδακτ. ωρών) 

Το πείραμα έγινε με την μέθοδο του απλού εκκρεμούς, συμμετείχαν 2 τμήματα Β1 και Β2 του Γυμνασίου Σαπών .


Δράση 6 : 16/3/21 έως 27/3/21 : «Ο Ερατοσθένης μέτρησε τη Γη …... από τις Σάπες !!!» (εντός και εκτός διδακτικών ωρών) Πρασόπουλος Δημήτριος, Δεληγιάννη Μαρία, Δημητρακάκη Αργυρή.

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε  :

Ενημέρωση 6 τμημάτων Γυμνασίου ΔΕ Σαπών 

Παρακολούθηση μετρήσεων που γίνονταν από κ. Πρασόπουλο Δ. μέσω webex

Επικοινωνία - πειράματα και πραγματοποίηση ταυτόχρονων μετρήσεων σε Αλεξ/πολη και Σάπες (2 μέρες)

Επίλυση 16 μετρήσεων μαθητών και καθηγητή

Η μέση τιμή της μεσημβρινής περιμέτρου της Γης υπολογίσθηκε στα 40.185,26 km (απόκλιση από την πραγματική τιμή  0,44 %).

Δεσμός με φωτο : https://gymsaponscience.blogspot.com/2021/03/27-29-2021.html

Δράση 7: Νοέμβριος 2020 – Μάιος 2021: «Συλλογή μικρομετεωριτών μέσω της βροχής» με το τμήμα Β2 (εντός και εκτός διδακτικών ωρών) 

Συλλέχθηκαν μικρομετεωρίτες από τις σκεπές του Γυμνασίο Σαπών με την βοήθεια του νερού της βροχής και μαγνήτη. Οι μαθητές τους είδαν με γυμνό μάτι αλλά όχι μέσα από το μικροσκόπιο. Δυστυχώς οι μικρομετεωρίτες που συλλέχθηκαν  πετάχτηκαν από λάθος. Δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου συλλογής. Τελικά ο καθηγητής Πρασόπουλος Δημήτριος έδειξε στους μαθητές μικρομετεωρίτες που συλλέχθηκαν το 2009. 

Δράση 8 : Φεβ 2021 – Ιούνιος 2021 : Συμμετοχή στο διαγωνισμό : «Φτιάξε το δικό σου ψηφιακό σεισμογράφο» (εντός και εκτός διδακτικών ωρών). Συνεργασία Πρασόπουλος Δημήτριος, Δεληγιάννη Μαρία

Διοργάνωση : Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).  Συμμετοχή των 9 από τα 10 τμήματα του Γυμνασίου Σαπών (όλα εκτός από το Α1). Τα αποτελέσματα μετά τις 30/6/21.

Δεσμός : https://portal.opendiscoveryspace.eu/el/osos-project/seismografos-anihneysi-kai-eidopoiisi-kymaton-p-gymnasio-lykeio-sapon-863659

Δράση 9 : Νοέ 2020 – Ιούνιος 2021 : «Μικροί Ερευνητές Αστρονομίας, Σεισμολογίας»

Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων (περιβαλλοντικής εκπαίδευσης) : Κάθε Σάββατο μέσω Webex (1- 1,5 ώρα). Υπεύθυνος Πρασόπουλος Δημήτριος

Στις πρώτες 8-9 συναντήσεις συμμετείχαν περίπου 10 μαθητές του Γυμνασίου Σαπών παρακολουθώντας παρουσιάσεις αστρονομίας και σεισμολογίας. 

Από τον Ιανουάριο 2021 – Ιούνιο 2021 με 2 μαθητές εστιαστήκαμε σε έρευνα : «Υπολογισμός απόστασης επικέντρου σεισμού-σεισμογράφου δικτύου SNAC»  (με χρήση χάρακα και σεισμογραμμάτων από σχολικούς σεισμογράφους δικτύου SNAC, επαλήθευση αποστάσεων με τους καταλόγους Γ.Ι. – Ε.Α.Α.). Η έρευνα έχει ολοκληρωθεί επεξεργασθήκαμε πάνω από 70 σεισμούς. Έχει αποσταλεί για ένα αρχικό έλεγχο στους υπεύθυνους του προγράμματος SNAC και θα δημοσιευτεί  όταν είναι πλήρως έτοιμη :

Στην πλατφόρμα OSOS – Open Schools for Open Societies & SNAC School Network Alerts Citizens

Σε τοπικές εφημερίδες

Αν βρεθεί χρόνος και μπορέσουμε να την μεταφράσουμε (πάνω από 12 σελίδες) θα προσπαθήσουμε να δημοσιευτεί σε ευρωπαϊκό διαδικτυακό περιοδικό σχολικών δραστηριοτήτων. 

Δεσμός περιοδικού : https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openschoolsjournal/index

Ή θα παρουσιασθεί σε κάποιο θερινό σχολείο